• Każde dziecko traktujemy indywidualnie, a nasze działanie jest odpowiedzią na Jego potrzeby.
  • Nasz zespół tworzą specjaliści reprezentujący wysoki poziom wiedzy i kompetencji zawodowych.

O nas

 
 

Jest miejscem, w którym wychodzimy na przeciw potrzebom dzieci i ich rodziców. Zapewniamy miłą i przyjazną atmosferę oraz wykwalifikowaną kadrę. Dbamy o to, by każdy z naszych podopiecznych mógł rozwijać się wieloaspektowo. Terapeuci naszego Centrum  reprezentują wysoki poziom kwalifikacji zawodowych dzięki czemu zajęcia prowadzone są na wysokim poziomie merytorycznym. Nasi specjaliści nieustannie rozwijają się i poszerzają swoją wiedzę i umiejętności.  

 

Terapeuci pracują w zespole co gwarantuje holistyczne podejście do dziecka i jego rodziny. Terapia uwzględnia wszystkie indywidualne potrzeby.

Centrum współpracuje także z innymi ośrodkami dzięki czemu  wspieramy innych terapeutów, możemy wymieniać się doświadczeniami i wzbogacać swój warsztat pracy.

 

KADRA

 

MONIKA KROMOLAN

 

 

 

 

Oligofrenopedagog, hipoterapeuta, terapeuta komunikacji alternatywnej.

Jej życie zawodowe jest bardzo mocno związane z pracą z dziećmi wykazującymi trudności rozwojowe. Zarówno praca w Specjalistycznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej, Ośrodku Hipoterapeutycznym jak i innych placówkach wspierających dzieci, pomogły zdobyć jej doświadczenie w pomocy osobom o bardzo zróżnicowanych potrzebach rozwojowych.

Grupą, która jest jej szczególnie bliska są dzieci z zaburzeniami komunikacji i zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Szukając odpowiednich form pomocy tej grupie rozpoczęła cykl szkoleń prowadzonych przez dr M. Grycman z zakresu wspomagających i alternatywnych sposobów porozumiewania się opartych na metodzie aktywizacji i superwizji (AAC).

Nie istnieją jednak metody uniwersalne, które są tak samo dobre dla wszystkich. Stąd też, poszerzając swój warsztat pracy odbyła również szkolenie z PESC. Dzięki niemu posługuje się jedną z metod wprowadzania komunikacji alternatywnej w terapię dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Innym, ciekawym kursem jaki ukończyła Monika jest Growth throuh Play System. Dzięki niemu, zdobyła wiedzę teoretyczną i praktyczną w zakresie budowania przez zabawę, relacji z dziećmi z którymi przez niepełnosprawność jest utrudniony kontakt. Widząc jak dzieci nabywają nowe umiejętności zrodziła się również potrzeba prowadzenia treningu umiejętności społecznych, do czego również posiada odpowiednie kwalifikacje.

Dodatkowo zajmuje się także, mało znaną w naszym kraju terapią czaszkowo - krzyżową.

Kreatywnie spędzany czas wolny Moniki, przełożył się również na pracę zawodową. Dzięki temu, że znaczną część pomocy dydaktycznych używanych do zajęć tworzy sama, zainspirowała tym działaniem innym terapeutów. Jej twórcze zabawki stały się przedmiotem warsztatów dla rodziców i pedagogów, które cyklicznie prowadzi. Przez takie działania pragnęła, by inni rownież poznali sposoby wspierania dzieci, przez własnoręczne tworzenie zabawek edukacyjnych. Inne warsztaty jakie prowadzi Monika dedykowane są hipoterapeutom - dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniami, uczy terapeutów o metodach pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

NATALIA BARTKOWIAK


 

 

Logopeda specjalista neurologopeda, filolożka polska, oligofrenopedagog.

Doświadczenie zdobywała jako logopeda w ośrodkach klinicznych na oddziałach : wentylacji mechanicznej, rehabilitacji neurologicznej, geriatrii, zol’u,. Pracowała w Specjalistycznym Ośrodku Dla Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu, prowadziła rehabilitację domową dzieci implantowanych w ramach programu fundacji Orange „Dźwięki Marzeń”. Pracowała w wielu szkołach i przedszkolach integracyjnych. Współpracuje z różnymi ośrodkami doskonalenia – prowadzi szkolenia i prelekcje z zakresu języka, mowy i komunikacji. Obecnie pracuje w Zespole Szkół Specjalnych i Poradni Psychologiczno- pedagogicznej ( w ramach Wczesnego wspomagania rozwoju).
Na co dzień pracuje z dziećmi posiadającymi deficyty komunikacyjne o różnym podłożu (Dyslalie i wady artykulacji, Autyzm, MPD, APD, ORM/NORM, Niedokształcenia mowy o typie afazji, Z. genetyczne i inne) a także z pacjentami dorosłymi z różnymi obrazami klinicznymi (SLA/SM, Afazja, Dyzartia, Otępienia).
Odbyła liczne kursy i szkolenia z zakresu różnych metod i technik pracy (m.in. PNF, terapia ustno-twarzowa, elem.Castillo Moraless, symultaniczno-sekwencyjna, ACC i inne).
Pracuje z każdym, kto wymaga pomocy logopedycznej – od niemowlaka do starszaka. Zdobyte doświadczenie, pozwala na prowadzenie skutecznych metod terapii indywidualnie dobranych do potrzeb każdego pacjenta. W swojej pracy wykorzystuje szeroką gamę pomocy dydaktycznych oraz różnorodne metody postępowania terapeutycznego. Wyznaje interdyscyplinarne podejście do logopedii z wykorzystaniem technik neuromięśniowych.
Kocha to co robi i w dalszym ciągu poszukuje nowych rozwiązań

JOANNA WEINER

 

 

 

 

 
 
Joanna Weiner - dietetyk kliniczny, specjalista do spraw żywienia, wykładowca, specjalista dokumentacji sanitarnej

Dietetyk z wieloletnim doświadczeniem w poradnictwie indywidualnym i żywieniu zbiorowym, fachowiec i praktyk w dziedzinie dietetyki i żywienia zarówno zdrowych jak i chorych Pacjentów w każdym wieku. Jednocześnie nauczyciel akademicki oraz praktyk w prowadzeniu dokumentacji sanitarnych w gastronomii i żywieniu zbiorowym.

Absolwentka Wydziału Lekarskiego Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Wydziału Zdrowia Publicznego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Doświadczenie zawodowe zdobywa od 7 lat pracując jako dietetyk, wykładowca i specjalista ds. żywienia w poradniach dietetycznych i klinikach na terenie Śląska i Małopolski.

Wyznaje zasadę, że każdy problem żywieniowy można skutecznie rozwiązać, a objawy każdej dolegliwości załagodzić lub zlikwidować przy pomocy odpowiedniego żywienia.
Kluczem do sukcesu jest kompromis pomiędzy zasadami dietetyka a trybem życia i przyzwyczajeniami Pacjenta. W pracy jej priorytetem jest założenie, że to dieta ma być dostosowana pod możliwości i preferencje klienta, a nie klient do rozpisanej diety. Wyznaje zasadę, że to dietetyk powinien opracować plan żywieniowy, który jednocześnie wpisze się w tryb życia Pacjenta oraz będzie rozwiązywał jego problemy zdrowotne.

Największą zaletą współpracy z mgr Weiner jest jej indywidualne podejście do każdego tematu i umiejętność dialogu i skutecznej pomocy z każdym, kto zgłasza się po pomoc.

Specjalizacje, między innymi:
- Dietetyka onkologiczna
- Nadwaga i otyłość
- Terapia dzieci „niejadków”
- Diety wegetariańskie i wegańskie
- Przewlekłe chorób dietozależne
- Zaburzenia odżywiania - zwłaszcza anoreksja, bulimia
- Niepłodność, planowanie ciąży, ciąża i laktacja
- Dietetyka pediatryczna

EDYTA SCHODNIK


 

Edyta Schodnik –  pedagog, oligofrenopedagog a przede wszystkim Terapeuta Integracji Sensorycznej. Po ukończeniu dwustopniowego szkolenia uzyskała pełne uprawnienia terapeuty SI. Dysponuje kwalifikacjami do diagnozowania, planowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej. Cechuje ją skrupulatność, profesjonalizm i ciepłe podejście do dzieci. W trakcie zajęć korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytej na licznych szkoleniach i warsztatach.
Ukończyła szkolenie z terapii ręki i zaburzeń motoryki małej, co pozwala na holistyczne podejście do złożonych trudności dziecka.

Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi z różnego rodzaju trudnościami rozwojowymi - w tym z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Jej wiedza i doświadczenie pozwalają na prowadzenie zajęć na wysokim poziomie, zgodnie z potrzebami dziecka. Kreatywne podejście do zajęć sprawia, że terapia u Pani Edyty jest nie tylko wysiłkiem dla dziecka, ale przede wszystkim dobrą zabawą.

 

 JOANNA KROMOLAN

 

 

Z wykształcenia pedagog opiekuńczo - wychowawczy, z zamiłowania osoba uwielbiająca spędzać wolny czas przy maszynie do szycia.

Ukończyła kilka szkoleń, po których została między innymi trenerem Sensoplastyki®, trenerem Kreatywnego Wczesnego Rozwoju Dzieci™ a także trenerem Biofeedback EEG oraz Integracji Bilateralnej.

Podczas zajęć korzysta również z elementów poznanych podczas kursów Terapii Ręki oraz Animatora Czasu Wolnego Dzieci, by w jak najlepszy sposób wspierać uczestników zajęć w prawidłowym rozwoju i funkcjonowaniu. Pracuje głównie z dziećmi i młodzieżą, nieustannie poszerzając swój warsztat pracy, po to by mogla dbać o wszechstronny rozwój podopiecznych.

Kilkuletni wolontariat w Domu Dziecka wyposażył ją w doświadczenia pracy z dziećmi, które potrzebują nieco więcej uwagi.

Jest zwolennikiem edukacji przez zabawę. Stara się o to, by dzieci w sprzyjającej im luźnej atmosferze, mogły same uczyć się wielu nowych umiejętności, a dorosły był tylko pomocnikiem na drodze poznawania świata.